חשיבותו של ביטוח המשכנתא - Keynes - פורטל הביטוחים המוביל

חשיבותו של ביטוח המשכנתא

חשיבותו של ביטוח המשכנתא

בישראל, ברכישת דירה ראשונה למגורים, השיעור המרבי המותר עבור הלוואת המשכנתא הוא עד 75% ממחיר הנכס (בשיפור דיור מותר על פי חוק לממן באמצעות משכנתא עד 70% ממחיר הנכס וברכישת דירה להשקעה ניתן לממן עד 50% ממחיר הנכס באמצעות הלוואת משכנתא).

על פי הנתונים הכוללים של שנת 2021, שהייתה שנת שיא בישראל מבחינת כמות המשכנתאות ומספר עסקאות הנדל"ן, ניטלו בכל חודש כ – 12,000 הלוואות משכנתא חדשות, בשיעור ממוצע של בין 65% ל – 75% ממחיר הנכס, ובסכום ממוצע של 953,000 ₪.

הבנק המלווה לרוכשי הדירה סכומים גבוהים כאלה לטובת רכישת דירה, מבקש ערובה לעמידה בתנאי ההלוואה ודורש ביטוח להחזר ההלוואה בזמן:

למעשה, הדירה החדשה שנרכשה ממושכנת לטובת הבנק והחלק שהבנק מממן מסכום העסקה נמצא בבעלות הבנק. זה אומר, שכאשר הלווים לא עומדים בהחזר ההלוואה, הבנק רשאי להפקיע את הדירה מידי הרוכשים ולמכור אותה על מנת לסגור את ההלוואה.

אבל מה קורה במקרה שאחד הלווים חלילה נפטר או שחל נזק למבנה, למשל במקרה של רעידת אדמה או אפילו במקרה, כמו אלה שכבר התרחשו לאחרונה בארץ, של פגיעה במבנה עקב גילו, כך ששווי הדירה יורד באופן שהחזר ההלוואה לא מתאפשר?

בישראל, כל הלוואת משכנתא מבוטחת באמצעות ביטוח משכנתא, שלא ניתן לאשר משכנתא בלעדיו.

ביטוח משכנתא מכיל את שני ההיבטים הללו של כיסוי ההלוואה במקרה של אסון בלתי צפוי: מות המבוטח (באמצעות רכיב ביטוח החיים של המשכנתא) ונזק לנכס (באמצעות פוליסת ביטוח הדירה המוכלת בביטוח המשכנתא).

אם אתם בדרך לעסקת נדל"ן שאת חלקה תממנו באמצעות הלוואת משכנתא – חשוב שתדעו איך בוחרים ביטוח משכנתא יעיל וזול שיאפשר לכם ליטול את המשכנתא שלכם.

הרכיבים של ביטוח משכנתא (ואיך וודאו שאין לכם כפילות בתיק הביטוחים שלכם)

כאמור, ביטוח משכנתא מכיל רכיב של ביטוח בפני ירידת ערך של הנכס, ורכיב ביטוח חיים שיכסה את כל הלוואת המשכנתא במלואה במקרה של מות המבוטח או אחד מהמבוטחים.

רכיב ביטוח החיים נקבע על פי גובה ההלוואה ומבטיח כי במקרה של מות המבוטח הלוואת המשכנתא תיסגר על ידי תשלום פיצוי מהביטוח.

רכיב זה הוא לא רק משמעותי במקרה של לווה אחד אלא גם במקרה של שני לווים שהם בני זוג, כאשר בן זוג אחד חלילה נפטר, ובן הזוג השני נותר לא רק עם האבל והגעגוע אלא גם עם ההתמודדות כמפרנס יחיד.

חשוב לקחת את רכיב ביטוח החיים בביטוח המשכנתא כשאתם שוקלים לרכוש גם ביטוח חיים או ביטוח ריסק בנוסף, לפיצוי כספי חד פעמי או בקצבה במקרה של פטירת המבוטח.

רכיב ביטוח המבנה של ביטוח המשכנתא נקבע על פי שווי הדירה ומבטיח שיפוי כספי מלא או השבת הנכס למצב האופטימאלי במקרה של נזק לנכס, וכולל בדרך כלל נזקים כתוצאה מאסון טבע כמו שריפה, שיטפון או רעידת אדמה כמו גם נזקים לצנרת המים, נזקים לרכוש המובנה שהוא חלק מהנכס, נזקים לזכוכיות, זגוגיות, חלונות, ועוד.

איך בוחרים ביטוח משכנתא?

מי שנמצאים במהלך האישור של הלוואת משכנתא בוודאי חשים שהם "טובעים" בים של ניירת ובירוקרטיה.

הבנקים המציעים הלוואות משכנתא בישראל מציעים גם ביטוחי משכנתא המאפשרים ללווים לקבל החלטה מהירה ולחסוך משאבים בבחירת ביטוח המשכנתא – אולם לעיתים קרובות לא מדובר בביטוח המשכנתא האופטימאלי עבור הלווים.

בחינת תנאי ביטוחי המשכנתא, למשל באמצעות המחשבונים של אתרי משרד האוצר המאפשרים השוואה בקליק ללא עלות, תחשוף בפניכם את כל חברות הביטוח המאפשרים ביטוח משכנתא, כולל ציון מדד השירות של כל חברה, והפרמיה החודשית שאתם צפויים לשלם.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן